Conferences and events

Conferences, workshops and events

We are committed with knowledge sharing and divulgation about: innovation, entrepreneurship, business transformation and knowledge economy. And we focus this mission towards the improvment of the Touristic industry.
Because of that, our partners often take part into educational programs such as conferences, training workshops or panel discussions. We collaborate with all kind of organizations, from the most prestigious business schools and universities to industry associations or in-company programs held by private companies.

Click if you wish to consult us about participating in any event

Latest Conferences, Workshops and Events

Transformación digital del restaurante
Digital Transformation for Restaurants 1288 855 The Innova Room

Digital Transformation for Restaurants

En la 5ª clase del módulo de Diseño y Ambientación de Restaurantes tratamos la transformación digital del restaurante: desde los procesos operativos a la experiencia del cliente.

claves para el diseño de restaurantes
Claves para el diseño de restaurantes 1500 1000 The Innova Room

Claves para el diseño de restaurantes

En la 3ª clase del módulo de Diseño y Ambientación de Restaurantes exponemos las claves para el diseño de restaurantes, intergrando los parámetros funcionales con los aspectos emocionales.

blog-the-innova-room_infraestructura-restaurantes diseño
Marca, tipologías e infraestructura del restaurante 1020 765 The Innova Room

Marca, tipologías e infraestructura del restaurante

En la 2ª clase del módulo de Diseño y Ambientación de Restaurantes hablamos de la arquitectura de marca y el posicionamiento, analizamos casos de referencia y realizamos una introducción al diseño de ambientes gastronómicos partiendo del análisis de los elementos que definen su espacio.

Negocio gastronómico, tendencias e innovación
Negocio gastronómico e innovación 1020 765 The Innova Room

Negocio gastronómico e innovación

The Innova Room imparte el módulo de Diseño y Ambientación de Restaurantes, dentro del Diplomado Universitario en Organización y Dirección de Restaurantes de la UCA. En esta primera clase se realiza una introducción al negocio gastronómico y se exponen metodologías de innovación para desarrollo de productos y servicios.

Taller de Design Thinking en ISDI Barcelona
Design Thinking Workshop at ISDI Barcelona 394 286 The Innova Room

Design Thinking Workshop at ISDI Barcelona

Intensive Design Thinking workshop conducted by The Innova Room at Barcelona at ISDI (leading business school in digital transformation). This program shows how Design Thinking is useful to innovate in your business, as a tool for business transformation in the era of the creative economy.

Design Thinking
Design Thinking Workshop at ISDI Madrid 960 720 The Innova Room

Design Thinking Workshop at ISDI Madrid

Intensive Design Thinking workshop conducted by The Innova Room Madrid at ISDI (leading business school in digital transformation). This program shows how Design Thinking is useful to innovate in your business, as a tool for business transformation in the era of the creative economy.

jornada comercialización turismo rural fextur extremadura
E-Commerce for Rural Tourism Seminary 1800 1350 The Innova Room

E-Commerce for Rural Tourism Seminary

How does design impact a hotel business, and what keys can we apply so that they benefit mutually? This was the key idea of the paper presented on 04/21/2017 by Mónica Muñoz García -partner of The Innova Room- during the Rural Tourism Marketing Conference, organized by FEXTUR (Extreme Rural Tourism Federation) in Cáceres.

Economía colaborativa y negocios tradicionales. Ideas de colaboración y alianzas.
Sharing economy vs. traditional businesses 1428 836 The Innova Room

Sharing economy vs. traditional businesses

Is it possible for traditional companies and others based on the collaborative or sharing economy to share the market and benefits? Here we analyze the origin of the collaborative economy, the factors behind its rise and what possible strategies can contribute to business development together with companies with traditional models.

Design, hotel, better business, Buenos diseños, mejores negocios hoteleros. BONDdiseñotel 2016
Good Design, better Hotel business 960 720 The Innova Room

Good Design, better Hotel business

¿How much does design affect a hotel business, and which keys can we use for its mutual benefit? “Good Design, Better hotel business”, seminar at BONDdiseñotel 2016. , presented by Mónica Muñoz -Founder & Partner of The Innova Room.

Claves de la industria hotelera - Hotel Industry Key Attributes
Hotel Industry: Key Attributes 960 720 The Innova Room

Hotel Industry: Key Attributes

The Master Class “Hotel Industry: Key Attributes” was made by The Innova Room for ESCP Europe Business School, that holds the MSc in Hospitality &Tourism Management.

pasar de corporativo a emprendedor: 9 claves para el éxito
From corporate to entrepreneur: 9 keys to success 960 720 The Innova Room

From corporate to entrepreneur: 9 keys to success

9 Key points to keep in mind if you want to make a personal and professional transition from corporate to entrepreneur profile. This conference was presented at EAE Business School by the partners of The Innova Room.

Cómo diseñar hoteles rentables
How to design profitable hotels 960 720 The Innova Room

How to design profitable hotels

¿Qué debería tener en cuenta un diseñador antes de trazar la primera línea de un hotel? Las decisiones que se tomen en esta fase determinarán la rentabilidad del futuro hotel. Taller impartido en la cátedra Scagliotti de la Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo de la Universidad de Buenos Aires.

From corporate to entrepreneur: keys for a transformation 960 720 The Innova Room

From corporate to entrepreneur: keys for a transformation

Claves de la transformación de corporativo a emprendedor: cómo transformar los escollos en ventajas, y aprovechar el bagaje profesional de la gran empresa en proyectos independientes.

RRSS para arquitectos
Social Media for future architects 1330 998 The Innova Room

Social Media for future architects

Claves de marca personal y comunicación en RRSS para un (futuro) profesional de la arquitectura.

F&B Area management at a hotels 960 720 The Innova Room

F&B Area management at a hotels

Presentamos algunas de las claves de éxito en la gestión del Área de F&B (Alimentos y Bebidas) en un hotel.

empresa hotelera
Keys to analyze the hotel business 1275 1114 The Innova Room

Keys to analyze the hotel business

En este documento se muestran algunas claves para analizar la empresa hotelera, desde las ópticas del mercado al que se dirige y la insfraestructura de la propiedad.

Strategic & Opportunistic Development Plans for Hotels 960 720 The Innova Room

Strategic & Opportunistic Development Plans for Hotels

An analisys of the Strategic & Opportunistic Development Plans for Hotels. This is a keynote made for TOPHOLA2015 (Top Hotel Construction & Development Latin America).

The hotel as a business 1024 351 The Innova Room

The hotel as a business

Introducción a los aspectos clave del negocio hotelero, con una segunda parte dedicada a la innovación como factor de competitividad de las empresas.

Su nombre

Su e-mail